söndag 12 september 2010

En helg för barnen

Usch säger jag. Uschbläochfy. Jag har varit lite överallt de senaste dagarna. Fredagen var den värsta dagen någonsin, och det var inte bara för att det verkligen pissade ute. Nej, det berodde på att mina ben till slut var som överkokt spagetti som man hade mosat sönder till en soppa. Anledningen till denna åkomma var en 7,5 mils cykeltur från Borås till Surte utanför Göteborg. Jag och Mixxe sov över hos en vän, dagen efter bar det hemåt och död som jag var så bangade jag ur och lämnade cykeln, tog bussen och kom hem i ett segt tillstånd. Mixxe, som skulle cykla själv, satt större delen av morgonen och försökte memorera vägen hem men det slutade med att han messade “Jag är helt vilse…” till mig.

Och så blev det ju så igår att man drack några öl, bara några folkisar så det var chill. Vi åkte in till stan och gick på Tonic där det hängde massa ungdomssvin och tattarbrudar. Drygt 40 minuter innan stängningsdags så gick en av vakterna runt och delade ut kondomer med MUFs lilla logga på. Det gick en rysning längs ryggraden när en bartender plötsligt sänker volymen och säger i micen “Glöm inte bort att rösta på Moderaterna och inte Sossarna!”. Liksom… WTF? Får man ens göra så? Hela klubben är full med människor och de proklamerar för ett parti mitt i allt. Det kanske är det som kallas för annonsering/reklam nuförtiden?

Det hade ju varit ungefär som att komma fram till kassan på ICA och bli överröst med religiös propaganda när man betalar. Moderater, de ska alltid köpa in sig överallt och kränga sin jävla skit. Åk hem till Kina med er, ni har ju ändå alla era HQ:s där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...