onsdag 29 september 2010

Skadegörelse eller en kamp mot förtryck?

Natten till tisdag så utsattes Schedvins Pälsvaruaffär och modeföretaget Svea Brudar AB för så kallad skadegörelse av djurrättsaktivister. Butiken hade drabbats på så sätt att aktivisterna hade “slagit sönder en ruta och kastat in en flaska” skriver BT. Svea fick däremot fasaden samt företagsfordon nedklottrade av diverse “taggar” och slagord.

Jag drar mina egna slutsatser och antar att förkortningen som är står på Sveas fasad (DBF) kan kopplas till Djurens Befrielsefront. Bara för att jag är så dubbelmoralisk av mig så tycker jag att har gjort helt rätt i att utföra en sådan aktion, djur ska inte behöva behandlas som scheisse bara för att de ändå ska slaktas och skinnflås i slutändan. Men kött är gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...