torsdag 14 oktober 2010

Ännu en sjukdag, men med lite ljusning.

Trots ett smärre illamående på morgonen så mår jag numera fint, åt en ordentlig frukost (gårdagens rester) och druckit mycket vatten. Kväljningar och luftkräkningar kan verkligen förstöra hela dagar, känner mig nästan gravid. Dock misstänker jag att det hela berodde på att jag som rökare har tonvis med mysigt slem i halsen varenda morgon, lägg till en grinig förkylningshals så förstår ni själva.

Så nu städar jag lite istället, tvättar, plockar upp, varvar med CS:S och myser med µTorrent (istället för att vara i skolan) ty imorgon tänker jag inte vakna som jag gjorde idag. Något annat som är lite skummigt är att jag vaknar på nätterna allt oftare, må det bero på drömmar? Eller bara dålig sömn? Eller kattungar som vill upp i mitt tarmsystem för att snabbt som fan springa tillbaka till sin låda precis innan jag vaknar? Frågorna är många men svaren utspridda.

Ser fram emot en trevlig helg, morgondagen bjuder förhoppningsvis på lite film och käk och ommöblering av mitt vackra vardagsrum. Katten behöver mat och kattsand, måste en sväng till Systemet. Apropå det så har jag på fullaste allvar börjat fundera på om jag dricker för mycket, det blir ju ändå minst en fylla varje helg…

Hah, min sökning på “mår illa” – för att illustrera mitt illamående - skickade mig till en bild på den här bloggen. Raspberry skriver bl.a. om sin eviga jakt på ‘normalvikten’, vilken det nu är. Jag förstår mig inte på människor som hela tiden strävar efter att gå ner, gå ner, gå ner i vikt och säger att “det är bara en tjockisdräkt jag vill dra av mig och träda fram som mitt riktiga jag; där skinnet sitter stramt om mitt skelett”. Låter inte det förjävla äckligt om något?

Med det sagt så menar jag inte att de som känner sig obekväma med sina kroppar bara ska sitta och må dåligt, men det finns en gräns på allt. Det gäller bara att förstå när man mår som bäst. <40kg är inte sunt även om man är 155cm och det anses vara normalvikt enligt några flummiga gubbar i vita rockar. Fråga mig inte hur jag kom in på det här ämnet, sånt händer.

BTW, på genuskunskapen i skolan så ska vi göra ett arbete som kan sträcka sig från allt mellan himmel och jord, sålänge det är skrivet ur ett genusperspektiv. Mitt val blev att skriva om hemlösa människor, hur de särskiljs och behandlas olika mellan könen. Ska nog sätta mig ner någon dag och kolla upp lite backgroundinfo innan jag börjar planera för eventuella samtal med personer som har med ämnet att göra.

Men nu ska jag inom kort hänga upp lite tvätt som den hemmafru man är. Ha det finemang kamrater.

HAHA ↴
spray20cream_81929604-trans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...