tisdag 23 november 2010

Har du den där känslan?

Vilken menar du?
Jag menar den där känslan,
Av att någonting
Avgörande hände när jag var ouppmärksam.
Att någonting försvann.

Brist på saker att skriva idag så det blir nog bara att rekommendera en blogg istället. Eller två. Eller tre. Klicka på bilden för att flyga dit.

Ami [Inside Pain]

Inside Pain

Inside Pain fylls ut av Ami Andersson, en ung kvinna med flera olika åkommor; Depression, panikångest och “tydliga borderline personlighetsdrag”. På sitt väldigt personliga klotterplank skriver hon av sig om behandlingar, frustrationen som upplevs när det aldrig blir bättre och om hur hon med sina erfarenheter kan hjälpa andra.

Den 27 april i år publicerade hon sin bok ‘Varför får jag inte prata högt om inside pain?’ via Vulkan. I dagsläget har hon börjat med ny medicinering som, enligt henne själv, hjälper mucho bien. Jag hoppas att hennes personlighet inte ändras så pass mycket att hon glömmer hur det en gång var och blir som alla andra människor. Gå med i hennes FB-grupp här.

xnicx [pop-to-core]

Pop To Core

Ah, denna fina tillstymmelse till blogg. xnicx lägger kontinuerligt upp nya diskografier av diverse rockband. Det kan hända att jag länkat dit innan men det förtjänar att göras igen, för det här är en absolut favorit för er som gillar emo, metalcore, deathcore etc.

Ja, nu orkar jag inte skriva mer om det. Fråga mig inte hur jag vareviga gång kommer in på saker som har med depressioner och annat svart att göra. Jag fascineras av och kan relatera till det, antar jag. Sen finns det ju annan skit som man kan glo på om man vill, t ex bloggen om en fjortonårig mamma som födde igår, eller en snoskig liten balkananpöjk. Sen har vi ju Hugo Rosas, som bara ser… Fel ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...