torsdag 4 november 2010

With a smile like that…

Ja, bilden är hot-linkad från hennes blogg. …you gotta be popular. Det finns vissa saker som får mig att skratta tyst för mig själv, en av dem är personer som helt spelar på sitt utseende och tvivelaktiga sätt för att få folk att lyssna(?) till vad de har att säga. En av dessa individer är 20-åriga Carro @ carrooouw.se vars blogg är dränkt i urringningsbilder.

Hon har ungefär världens största hylla; Eller inte, men den är stor. Hur stor kan den egentligen vara innan det börjar gå utför och man dömer utan att känna? Jag är inte speciellt intresserad av bröststorlekar i allmänhet men här har jag ett gyllene tillfälle att på något sätt koppla det till en stereotyp.

Är det verkligen så att man vill ha många ‘ytliga’ vänner istället för några få nära? För det är väl egentligen det man får när man överallt, hela tiden, på alla vis ska visa upp sin kropp och hur sexig (enligt dagens mediastandard) man är. Jag menar, hon är säkert jättesöt men varför trycka på om bröststorleken – hade varit ungefär som att jag flashar lite köttflöjt varje gång jag känner mig ensam.

Men å andra sidan, kanske är det inte uppmärksamhet som söks i bilderna, kan det vara så att hon helt enkelt vill ha bekräftelse, lite ego-boost? Lyckas det ens? Nah… Vid vidare eftertanke tror jag det hela beror på uppmärksamhetssökande, kort och gott. För er som har orkat läsa såhär långt – fyra paragrafer ner – vill jag bara säga att det här inlägget inte är menat som negativ kritik, mer som en egen uppfattning i ett flumformat.

Kvinnor vill ha stora bröst, helst så stora som möjligt. Jag ser inget fel i det men det sätter ett ideal, det skapar drömmar, fördomar och inbillningar. It goes both ways, männen har dilemma för sina penisstorlekar. Fast det finns forum där de kan visa upp den. Jag har nog aldrig hört talas om något forum för kvinnor med stora mjölkmaskiner, dock brukar de oftast kallas för porrsidor. För det är just där som bilder med sexuellt utmanande innehåll hamnar till slut, med eller utan ditt tillstånd.

Så vad har vi lärt oss idag barn? Jo, nämligen att stora fotograferade bröst hamnar på skumma internetsajter, att du är bra som du är och att det här inte var en fullvärdig analys av ett gigantiskt nätfenomen. Låt det här bli en läxa: Lägg inte upp något som du inte vill ska vara tillgängligt av alla.

5 kommentarer:

  1. Sååå bra skrivet :) Svårt att lämna kommentarer här, ett tips är att ändra i inställningarna. Nu loggade jag in på mitt googlekonto för att kunna lämna kommentar, men det visar ändå inte från vilken blogg/sida jag kommer från: http://www.enkoppkaffe.se

    SvaraRadera
  2. i see lee. å ja håller med =D

    SvaraRadera
  3. Det är så kul vad man kan hitta när man googlar på sig själv.
    Alla tjejer vill inte ha stora bröst. Jag vill inte ha stora bröst. Dessutom har jag inte mer urringat än vem som helst, anledningen till att det blir så mycket uppmärksamhet kring det är att jag precis som du själv skriver - har väldigt stora bröst.

    Jag förstår inte varför jag skulle behöva klä mig annorlunda för att jag har den kropp jag har. Dessutom så har jag inga problem med vem som ser mina bilder.

    Ytliga vänner har jag väl också, men jag umgås inte med dom. De vänner jag umgås med har jag som längst känt sedan jag var sex år gammal, det är alltså inga ytliga vänskaper.

    Men visst, det blir lätt så att man dömer mig utifrån mitt utseende och tror en massa saker om mig som oftast inte stämmer. Det är det jag vill vara med och förändra. Man ska inte döma någon efter det yttre, utan för vad denne säger och gör.

    SvaraRadera
  4. Det är lätt att döma, och poängen var just den.
    Inte för att chocka, men se.
    [NSFW] http://forumophilia.com/topic125130.html

    SvaraRadera
  5. Bra inlägg. Tjejen är ju förstörd alltså. Värre attentionwhore får man leta efter.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...