tisdag 2 november 2010

Tisdag. Himlen är grå.

Mitt planerade dygnande gick inte bra, somnade vid halvfyra-tiden. Slog på 2012 eftersom det var ett tag sen jag såg den. Den suger. Och det finns ett ‘fyllefilter’ för FB nu, skriver Expressen.

Jag har ingen ork för något, ambitionen är som bortblåst och jag hoppar in i mitt likgiltighetsskal. Orkar inte.

“Bankade skallen mot väggen i hallen tills all den ilska jag bar på la sig.
Och när jag sen, tyst och förtegen, gick och såg mig själv i spegeln såg jag ett blodsprängt rutmönster i pannan.
Och jag tyckte att det var vackert – jag tyckte det var vackert.”

Ord är överskattade, handling är hemskt och känslor är bäst avstängda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...